14 may. 2015

CA - COS

Fer cacos és caminar i córrer de forma alternativa, per intentar millorar la resistència i acabar corrent un temps decent.
Jo ja corria. És a dir, deu fer cosa ja de casi 5 anys vaig començar a córrer. A córrer, directament. El primer dia va ser frustrant. Vaig aguantar ni 3 minuts seguits. Em vaig sentir la persona amb menys poca resistència del món.

Durant aquests cinc any he tingut de tot. Temporades en què he corregut habitualment, 2 o 3 cops per setmana, i també temporades mooooolt llargues en què no he corregut gens. He tingut temporades en què he baixat de pes (normalment han coincidit amb l'època en què corria) i també he tingut temporades en què he pujat de pes (en què he buscat excuses per no córrer, per no anar al gimnàs, etc.).

Ara estic en una temporada en què, d'una banda, em vull aprimar. També vull menjar bé, intentar "deixar" el sucre i menjar majoritàriament saludable. I, lligat amb això, m'he desapuntat del gimnàs (feia mesos que no el trepitjava!) i he tornat a començar a córrer (prefereixo estar a l'aire lliure i no tancar-me entre quatre parets)
.

Al novembre passat vaig fer la meva última cursa de 10 km, en un temps més o menys raonable per mi (59 minuts, sé que per molta gent és un temps pèssim), i al gener vaig fer la darrera cursa de totes, de 5 km.

No fa tant de temps d'això, i hagués pogut començar a córrer directament, però començar a córrer amb tant sobrepès acumulat té conseqüències, i no seria el primer cop que em lesiono. Així que, per per primer cop a la vida, estic seguint un pla de CA-COS. I l'estic seguint "a rajatabla". Ara ja fa cinc setmanes que he començat, i estic molt contenta i molt motivada per sortir a córrer cada dia que toca (3 cops per setmana: dimart, dijous i diumenge). Vaig començar amb intervals, de tal manera que el primer dia corria "només" un total de 9 minuts, i ara ja en porto 27. No són seguits, sinó a intervals alternats amb altres minuts de caminar, però la millora física (partia bastant de mínims, després d'uns mesos de molta gandulitis i vagància acumulades) es nota. I la millora psíquica (per allò de les endorfines, estar a l'aire lliure, fer esport) també es nota i estic molt més animada!

L'objectiu final d'aquest pla d'entrenament de cacos que estic seguint és córrer 60 minuts de forma contínua. Això, jo ja ho feia, però últimament patia massa. Em falten 7 setmanes per acabar el pla, però crec que ho aconseguiré.

El primer cap de setmana de juliol, si es fa com cada any, hi haurà la cursa de la Festa Major de Terrassa. Es fa un dissabte al vespre i són 8,5 km. Si per aquesta data no estic de vacances (que és probable que estigui fora), la meva intenció és córrer-la i fer només CO-CO, res de CA-CO.

2 comentarios:

Zarita dijo...

Molts ànims amb aquest planning!! Conec gent que ha fet això dels CACOS (tot i que no tenia ni idea que es deia així!) i els ha funcionat força bé.
Ah, i m'alegro que t'hagis animat amb el català :)

Blaudemar dijo...

Sí, jo estic molt animada i súper motivada!!!

Gràcies pels comentaris!