4 nov. 2007

De fires medievals va la cosa

Aquesta tarda he tingut una sorpresa agradable. He anat a dinar a casa dels meus pares i, en acabar, he anat a fer una volta i a prendre alguna cosa. Com tots els diumenges, pràcticament tots els bars estavan tancats... i un dels pocs que tenia obert era el "Bar La Plaça", que, com ja diu el nom, es troba a la plaça de l'església.

Primera sorpresa: el meu cosí hi estava servint. "És que estic ajudant, perquè amb la gent de fora avui hi haurà molta feina". Jo, a bàbia, com sempre. Al cap d'una estona he vist que al bar hi començava a entrar gent disfressada d'època medieval.

I sí, a fora, hi havia una fira medieval... I a mi em xiflen, em tornen mig boja. M'ho compraria quasi tot i m'ho menjaria quasi tot...

Els voltants de la Plaça estaven "ocupats" per paradetes d'artesans que evocaven en certa manera l'època medieval: forn de pa de llenya; embotits de la Plana de Vic; coques d'oli (i farcides de xocolata, i d'altres de crema, i... mmm); bunyols de vent i xurros... I deixant el menjar: paradetes i més paradetes de collarets molt i molt originals; anells de plata amb gravats molt originals; anells fets amb botons antics (em repeteixo, però MOLT originals); bufandes i guants; sabatetes de pell de xai per nens...

M'ho hagués comprat tot, però tot no pot ser. Al final m'he acabat decidint per un anell lila, amb un gravat que imita un escut medieval (un "blasón", en castellà).

Les fotos no són gaire bones, perquè estan fetes amb el mòbil, però bé, és el que hi havia.
Un dels carrers de la fira.


Sabatetes de pell de xai per a nens. Això segurament no ho compraria...


Moneders de pell. Hi ha qui els anomena "escrotins"... no sé pas per què ;)

Làmines de nans pintades.


Espelmes gegants "espanta-mosquits". 250 hores de durada. Ideals per porxos i jardins.

Forn de pa de llenya. El forner s'hi ha posat bé, per la foto.

"Jhaima" àrab. Tès a un euro i pastes típiques.

L'anell que m'he comprat.

3 comentarios:

panchito dijo...

Jo també hi he estat.
El problema de les fires medievals es anar amb la panxa plena. Hi ha moltes coses bones per menjar, però al final sempre caus a la temptació de picotejar "només" una coseta.
Llástima q el bunyols de vent estiguessin un a mica durs.

Per cert, tinc una amiga (sí amiga) que té un escrotín dins el bolso per dur les monedes.

Anónimo dijo...

nennna, quin peinadu mes xulu, les fotos han sortit molt be i quina gana que tinc, només em faltava llegir el teu article de la fira...mmmmmm per cert l'anell una canya molt guapo!!!! ens veiem aviat per un pecado de chocolate o similar valen???

Rawal mon amour dijo...

doncs m'anirien la mar de bé les espardenyetes de borrego siguin medievals o no...
i l'anell, per a la meva col·lecció...

;)

pastes àrabs, mmmmmmmmmmh